Thursday, June 30, 2005

cerita 4

Nak cerita pasal sorang kawan baik aku masa sama-sama belajar di matirkulasi dulu. Karim nama dia. Chiss..korang gelak yekk?? Ahahaha..nama kampung tul.. Tapi, dia ada karisma tersendiri. Dia tergolong dalam golongan budak nakal, selalu ponteng kelas, tapi dia bijak. Lagi pandai dari aku yang selalu pergi kelas. Periksa final asik dapat PNGK 4.0 je..

Dia takde ‘geng’ di kelas sebab dia jenis yang suka buat hal sendiri. Lagipun, memang jarang sangat nampak muka dia di kelas. Macam mana la nak ada ramai kawan.. Kami jadi kawan baik pun mungkin sebab dia tengok aku ni pun takde kawan. Budak-budak perempuan kelas aku pulaukan aku. Diorang bengang kat aku. Diorang la, buat peraturan bodoh kat asrama tu. Ada ke patut, tak boleh pakai kasut kalau lalu kat koridor depan bilik diorang? Merepek!! Tu jalan atuk diorang agaknye.. Aku dahla kene lalu situ hari-hari. Nak balik bilik aku kene lalu situ. Takkan la aku kene bukak kasut masa lalu situ, pastu pakai semula sebab bilik aku jauh lagi.Huhh..

Start hari tu aku isytihar perang ngan diorang. Aku ni gangster tau.. Geng aku semua digeruni. Ahahaha.. Kalau masuk bilik air, biasa aku jerit je.. “Ha, aku nak mandi ni!! Berambus semua..” Tak sampai 60saat, diorang semua mencicit keluar. Dan setiap kali tu jugalah, aku dapat mandi dengan aman tenteram sorang-sorang. Tak pun, ngan budak-budak geng aku.. Miahahahaa…

Eh, melalut lak. Aku sebenarnya nak cerita pasal Karim. Sebenarnya aku dah lama kenal dia. Kawan sejak sekolah dulu. Tapi akhir-akhir ni baru rapat. Aku pun dah mula rasa suka kat dia. Tiap-tiap hari nak bercerita pasal Karim.. Karim itu, Karim inilah.. Yang jadi mangsa, Alia la.. Teman sebilik aku yang kene jadi pendengar setia. Tapi semua cerita-cerita biasa je la.. Sampaikan aku beriya-iya sangat kenalkan Alia pada Karim. Nak Alia tau betapa ‘best’ nye Karim tu. Ahahaa.. Angau sungguh!!

Sampailah habis setahun setengah pengajian di matrikulasi, keadaan tetap sama. Aku masih berhubungan dengan Karim. Tapi biasa-biasa je. Tak pernah ada keberanian nak luahkan isi hati aku.

Satu malam, aku dikejutkan dengan panggilan telefon dari Karim..

“Shida.. Aku happy sangat-sangat ni. Nak ucapkan terima kasih banyak kat ko sebab kenalkan Alia pada aku. Kitorang baru je declare couple tadi!! “

Ha.. terduduk terus aku dibuatnye.. Tak ke frust namanya tu?? Selang 5 minit, Alia pula yang telefon membawa khabar yang sama.

Hmm..terjawab dah soalan korang?? .. kenapa aku jadi macam ni.. Kenapa aku boleh masuk dalam kategori muka tembok..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home