Thursday, June 30, 2005

cerita 5

Aduu.. Kenapalah malang sangat nasib aku ni.. Aku dah dapat tau nama senior tu. Tapi tu bukan berita gembira. Nama dia Auliya Ranjitt a/l Mutusamy. Huhuhuhuuuuu…. Rasa nak pengsan sebab selama ni aku minat kat lelaki berketurunan Hindu, warganegara Indonesia pula tu! Patutlah kulit dia gelap. Tapi takde la gelap sangat. Nampak macam kulit Melayu, hitam tapi ada manisnya. Sia-sia 1 hari suntuk aku kene gelak ngan Elly dan Myza. Diorang siap bagi aku cara-cara nak menukar kewarganegaraan. Chiss..chisss..
dan chiisss lagi!!!

Kadang-kadang, terasa gak ngan diorang ni. Cemburu, bukan apa.. Myza ada Danny. Ntah apa nama betul mamat tu, tak ingat pulak aku.. Tiap hari Myza bercerita tentang Danny. Danny itu..Danny ini..Danny tinggi, macho, romantik, gaya dan citarasa ‘kejepunan’, sama macam Myza. Tu yang Myza gila sangat pada Danny. Sanggup buat apa saja untuk Danny.

Elly pula, sejak baru ber ‘kapel’ ni bukan main ligat! Mentang-mentang dapat boyfriend yang dah bekerja, semua boyfriend support. Kalau dulu, masa ‘single-mingle’ lagi, tiap hari makan malam ngan aku. Sekarang, kalau malam je, terus tak nampak batang hidung. Malam minggu lepak di NZ. Takde lagi nak lepak ngan aku kat mapley Ameer Ali, Bangi ni. Minah sorang ni memang tak sedar diri tul. Angau gile. Sakit-sakit, tangan patah baru lepas accident pun boleh keluar dating tiap hari. Tapi, takpelah.. Nampak macam baik je budak yang jadi kekasih hati Elly tu. Dia jaga Elly betul-betul. Bahagia sungguh kawan tu. Harap kali ni kekal la hubungan diorang. Aku dah tak larat nak dengar cerita-cerita sedih dia kene tinggal dengan lelaki..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home